Πέμπτη 23 Ιουλίου 2009

Σκοταδισμός στα Σχολεία;

του οικονομολόγου Αντώνη Δ. Μάντζιου

Υποχρεωτική προβολή βίντεο είχαμε πριν 3 - 4 μήνες σε Λύκειο της πόλης μας με ανα-
τριχιαστικές, φρικιαστικές, εμετικές εικόνεςκαι αντιεπιστημονικές απόψεις, από θεολόγο στέλνοντας στο πυρ το εξώτερο την επιλογή της τεχνητής διακοπής της κύησης.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες μας η παρακολούθηση της προβολής ήταν υποχρεωτική για όλους τους μαθητές του τμήματος κορίτσια και αγόρια με μόνη την παραχώρηση οι μαθητές που δεν ήθελαν να την παρακολουθήσουν τους έβαλε να καθίσουν να την βλέπουν από τα πίσω θρανία. Το θέμα του βίντεο δεν συσχετιζόταν με το μάθημα, το περιεχόμενο του Βίντεο δεν ήταν εγκεκριμένο από την Εκπαιδευτική Κοινότητα και η προβολή του έγινε εν αγνοία τόσο του Δ/ντή του Σχολείου όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ ανάλογη προβολή έγινε προ μηνών και σε άλλο Σχολείο της Κατερίνης από τον εκεί θεολόγο.
Η προβολή του βίντεο περιελάμβανε ανατριχιαστικές λεπτομέρειες από μια έκτρωση παρουσιάζοντάς την σαν εγκληματική πράξη αφαίρεση ζωής, χωρίς αντίλογο, και σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με τις ακραίες απόψεις των φομενταλιστικών κύκλων της εκκλησίας και όχι μόνο.
Αυτές τις απόψεις προσπάθησε να επιβάλλει και στους μαθητές ο καθηγητής θεολόγος αρνούμενος στην ουσία τον διάλογο παραβλέποντας και αποσιωπώντας το γεγονός ότι η τεχνητή διακοπή της κύησης υπό αυστηρές προϋποθέσεις είναι όχι απλά νόμιμη αλλά και απαραίτητη για τη ζωή της μητέρας, αρνούμενος ακόμα και την σκοπιμότητα του προγεννητικού ελέγχου με το επιχείρημα ότι για όλα φροντίζει ο Θεός.
Είναι απαράδεκτο το θέμα των αμβλώσεων να το χειρίζονται στο σχολείο αναρμόδιοι προσπαθώντας να επιβάλλουν με τον τρόμο, την υπερβολή, τον φανατισμό τις θρησκευτικές φομενταλιστικές τους απόψεις.
Είναι απαράδεκτο να τραυματίζονται παιδικές ψυχές, με εμετικού περιεχομένου βίντεο. Να τους επιβάλλεται να θεωρούν δολοφόνους όσους κατέφυγαν σε τεχνητή διακοπή της εγκυμοσύνης μέσα από νόμιμες διαδικασίες και μη νόμιμες παλαιότερα, ανθρώπους που μπορεί να βρίσκονται στο οικογενειακό τους περιβάλλον ακόμα και το στενό, να αφορούν τη μητέρα τους ή την αδελφή τους, φίλη ή συμμαθήτρια είτε ακόμα να αφορά αυτούς τους ίδιους.
Είναι σκόπιμο και επιβάλλεται οι μαθητές διδάσκονται στο σχολείο τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, να ενημερώνονται για τις μεθόδους αντισύλληψης, για την προφύλαξη από ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες. Και αυτό πρέπει να γίνεται υπεύθυνα και συγκροτημένα μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία προστατεύοντας τους μαθητές.
Είναι φανερό ότι η τεχνητή διακοπή της εγκυμοσύνης δεν αποτελεί σε καμιά περίπτωση αντισυλληπτική μέθοδο και πάντα είναι επώδυνη ψυχικά και σωματικά πρώτα από όλα για τη γυναίκα και για το στενό της περιβάλλον. Είναι φορές όμως που εκ των πραγμάτων επιβάλλεται η τεχνητή διακοπή της κύησης είτε μέχρι την 12 εβδομάδα σύμφωνα με τη βούληση της γυναίκας είτε και πολύ αργότερα αν κινδυνεύει η ζωή της μητέρας ή γενικότερα για σοβαρούς λόγους υγείας.
Σε κάθε περίπτωση το σχολείο και η κοινωνία θα πρέπει να φροντίσουν διπλάθωντας τους νέους ανθρώπους ώστε η κάθε απόφαση τους να είναι σταθμισμένη και ώριμη.
Από την άλλη είναι απαραίτητο να βοηθείται η γυναίκα και το ζευγάρι μέσα από ένα οργανωμένοι δίκτυο κοινωνικών υπηρεσιών και να ενημερώνεται υπεύθυνα για την αντισύλληψη, τις ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες, και να αποφασίζει ώριμα για ζητήματα που αφορούν την τεκνοποιϊα, την τεχνητή διακοπή της κύησης λαμβάνοντας υπόψη τις σοβαρές επιτπώσεις τους.
Είναι απαραίτητο στην πράξη να ενισχύεται το νέο ζευγάρι οι νέοι γονείς ακόμα και η τεκνοποιία εκτός γάμου.
Είναι υποκριτικό μια κοινωνία που στιγματίζει ακόμα και στις μέρες μας την ανύπαντρη μητέρα, μια κοινωνία που δεν παρέχει ούτε την απαραίτητη ενημέρωση ούτε το απαραίτητο δίκτυο κοινωνικής προστασίας για τη μητέρα και το παιδί , να τα βάζει και να καταδικάζει στο πυρ το εξώτερο τις γυναίκες που επιλέγουν νομίμως την διακοπή της κύησης.
Αν κάποιοι νοσταλγούν τις παλιές εποχές όπου η τεχνητή διακοπή της εγκυμοσύνης ήταν παράνομη, τότε που νέες κοπέλες και γυναίκες σφαγιάζονταν σε παράνομα καταγώγια στα χέρια πρακτικών και “χασάπηδων”, χάνοντας πολλές φορές από ακατάσχετη αιμορραγία την ίδια τους τη ζωή ή στην καλύτερη περίπτωση την ικανότητα τεκνοποίησης, αυτό δεν αφορά την κοινωνία που προχωρά, δε αφορά το σημερινό σχολείο.
Το γεγονός καταγράφεται και δημοσιοποιείται τώρα για να μην διαταράξει την σχολική ηρεμία διαρκούντος του σχολικού έτους. Φυσικά οι αρμόδιες υπηρεσίες του Σχολείου και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι εγκαίρως ενήμερες. Ελπίζουμε και αξιώνουμε να παρθούν όλα τα μέτρα για την καταδίκη τέτοιων πρακτικών αλλά και για την μη επανάληψής τους στο μέλλον.-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου