Δεν γνωρίζουμε αν για την πρόταση αυτή της Νομαρχίας για την ίδρυση Λυκείων στην Περιφέ-ρεια, ρωτήθηκαν και οι τοπικές κοινωνίες, οι Δήμοι, οι Σύλλογοι Γονέων και ούτε φαίνεται να υπάρχουν κάποια εκπαιδευτικά επιχειρήματα.
Κίνητρο πάντως πρέπει να ήταν η αδυναμία της Νομαρχίας να λύσει το στεγαστικό πρόβλημα στην Κατερίνη, παρά τις κατά καιρούς διακηρύξεις και υποσχέσεις της, καθώς και το πρόβλημα του κόστους των μετακινήσεων το οποίο κάθε χρόνο έχει να επιλύσει η Νομαρχία και αυτοί ήταν οι καθοριστικοί παράγοντες των προτάσεων.
Το πρόβλημα όμως το στεγαστικό μεταφέρεται πλέον στην Παραλία, στον Κορινό όπου δεν φθάνουν οι αίθουσες για το Λύκειο και θα επιλυθεί κατά τα γνωστά. Είτε με μεγάλα τμήματα, είτε με πρόχειρες συνενώσεις και προσθήκες αιθουσών είτε κατάργηση άλλων μαθητικών χώρων όπως βιβλιοθήκες, αίθουσες Πολλαπλών κλπ. Και πάλι μετακινήσεις μαθητών εσωτερικά των δήμων θα υπάρχουν.
Μια τρύπα στο νερό λοιπόν; Η Νομαρχία όμως δεν θα υφίσταται τις μεγάλες πιέσεις για το στεγαστικό στην Κατερίνη, η δε επαρχία ούτως ή άλλως δεν ακούγεται. Τώρα, ποια Νομαρχία, ποιοι Δήμοι και εν όψει Καλλικράτης; Να λοιπόν που κάποιοι σχεδιάζουν και πάλι πρόχειρα. Πέρα από αυτό κοιτάνε μόνο την οικονομία, λιγότερα έξοδα, λιγότερο πολιτικό κόστος .
Υπάρχει όμως ένα γενικότερο κόστος. Κόστος που δεν είναι κατ ανάγκη οικονομικό , θα το πληρώοσυν όμως η «επαρχία» και οι μαθητές. Κατ αρχάς ο αριθμός των μαθητών είναι μικρός για την στήριξη Λυκείου, γύρω στους 150 μαθητές, ενώ θα πρέπει να υπολογίσουμε και τους μαθητές των ΕΠΑΛ και του Μουσικού σχολείου που θα πάνε στην Κατερίνη, και εδώ ς μην παραβλέπουμε το γεγονός ότι αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες οι μαθητές να συνεχίσουν σε άλλα ειδικά Γυμνάσια εκτός περιοχής τους, πρώτα από όλα για να μην αδυνατίσουν το δικό τους Γυμνάσιο.
Ακόμα θα πρέπει να υπολογίσουμε και τη ανάγκη σωστής λειτουργίας των κατευθύνσεων τουλάχιστον με τα μέχρι τώρα δεδομένα..
Επίσης θα πρέπει να μετρήσουμε το εκπαιδευτικό κόστος τόσο από την διαμόρφωση μαθητών κέντρου και επαρχίας - Περιφέρειας όσο και από τη λειτουργία μικρών Λυκείων με ότι αυτό συνεπάγεται στην στελέχωσή τους, την πλήρωση τους με όλες τις ειδικότητες, την ύπαρξη εργαστηρίων και άλλων χώρων που φοβόμαστε ότι θα εκλείψουν στην πίεση «να έχουμε αίθουσες για μάθημα».
Είναι οι ίδιοι οι μαθητές του Λυκείου και πολλοί Γονείς που αναγνωρίζουν τη σημασία του συγχρωτισμού, της συναναστροφής, της όσμωσης με τους μαθητές της πόλης, της Κατερίνης, το κλίμα της άμιλλας και του συναγωνισμού, το υψηλό σχετικά επίπεδο της παρεχόμενης γνώσης, την κινητικότητα στο εκπαιδευτικό προσωπικό, την άλλου επιπέδου δραστηριότητα τόσο των μαθητικών κοινοτήτων όσων και των Συλλόγων Διδασκόντων και Γονέων, που βρίσκονται αντικειμενικά σε άλλα επίπεδα κλίμακος, ακόμα και την επαφή τους με τα φροντιστήρια της Κατερίνης που είναι δυστυχώς απαραίτητα και θα προσθέτουν παραπέρα ώρες μετάβασης αν οι μαθητές σπουδάζουν στην Περιφέρεια.
Εν κατακλείδι νομίζουμε ότι για τη σωστή λειτουργία μιας εκπαιδευτικής μονάδας και μάλιστα Λυκείου, απαιτείται μια κρίσιμη μάζα μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων που δυστυχώς δεν παρέχεται στις υπό δημιουργία μονάδες ενώ θα υπάρξει περιορισμός πρόσβασης στα επιθυμητά ΑΕΙ και ΤΕΙ λόγω της έλλειψη συναγωνισμού και μιας τάσης υποχώρησης του επιπέδου σπουδών στις μικρές περιφερειακές μονάδες, ειδικά σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα με μεγάλες αδυναμίες.
Νομίζουμε ότι οι όποιες προτάσεις της Νομαρχίας θα έπρεπε και οφείλουν να στηρίζονται σε καθαρά εκπαιδευτικά κριτήρια και να μην λαμβάνουν υπόψη τους μόνο το κόστος ανέγερση σχολείων στην Κατερίνη ή το κόστος μεταφοράς των μαθητών, κόστη τα οποί άλλωστε οφείλει κα πρέπει να καλύπτει η κεντρική διοίκηση.
Θα είχε ενδιαφέρον να υπάρξει ένας διάλογος επ αυτού, ένας διάλογος στον οποίο οι στήλες της εφημερίδας μας είναι διαθέσιμες.-
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου