Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010

Πιερία: Μεταξύ Τεμπών και Διοδίων







Όχι στα Διόδια



Σε αναβρασμό βρίσκεται όλη η Πιερία με αιτία τα διόδια τόσο του Αιγινίου όσο και της Λεπτοκαρυάς. Ήδη η κατάληψη των διοδίων του Αιγινίου μερικές ώρες πριν την έναρξη της λειτουργίας τους υποχρέωσε την εταιρεία να καθυστερήσει τη λειτουργία τους, ενώ κατάληψη έγινε και στα διόδια της Λεπτοκαρυάς επιτρέποντας την ελεύθερη μετακίνηση των αυτοκινήτων.
Παράλληλα λόγω των κατολισθήσεων στα Τέμπη κόπηκε η Ελλάδα στα δύο και ένα μεγάλο κομμάτι της κίνησης διεξάγεται εκτός Πιερίας, η δε Πιερία αποτελεί δύσκολο προορισμό για τους διαμένοντες κάτω από τα Τέμπη και όλα αυτά στο μέσον ή την αρχή της οικονομικής κρίσης που ταλανίζει τη χώρα μας.
Οι πολιτικές εξελίξεις που έφεραν τη Ν.Δ. στην αντιπολίτευση διευκόλυναν το κατέβασμα στους δρόμους πρωτοκλασάτων στελεχών της ενώ από την άλλη οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ εξακολουθούν να δηλώνουν την αντίθεση τους τόσο στο άνοιγμα των διοδίων του Αιγινίου όσο και στο ύψος των διοδίων.
Φυσικά υπάρχουν αποκλίσεις στις απόψεις μεταξύ όλων αυτών που αγωνίζονται για τα διόδια και όλοι είναι καλοδεχούμενοι στους αγώνες χωρίς την ανάγκη ύπαρξης φέις κοντρόλ ούτε φυσικά τη προσκόμιση αγωνιστικών περγαμηνών ως προϋπόθεση συμμετοχής.
Ήδη η επιτροπή αγώνα εμπλουτίστηκε και με άλλους παράγοντες αλλά συνδέθηκε και με το Πανελλήνιο Κίνημα κατά των Διοδίων ένα κίνημα που αναπτύσσεται σε όλο το μήκος της Εθνικής Οδού.
Είναι εγκληματικό το ξεπούλημα της Εθνικής Οδού σε ιδιώτες με στόχο οι ιδιώτες να κάνουν τα έργα οδοποιίας, και το δημόσιο να εισπράξει φόρους μέσω των διοδίων. Και για να γίνουν αυτά το δημόσιο τους παραχωρεί το δικαίωμα να κάνουν όσα διόδια θέλουν και όπου αυτοί θέλουν, τους παραχώρησε και κεφάλαιο και τους εγγυήθηκε τα δάνεια μέσω των εσόδων των διοδίων για τα οποία προβλέπονται ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις.
Και όπως φαίνεται αποδείχτηκε μεγάλο παραμύθι τόσο η κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου, όσο και η κατασκευή των κόμβων και η έκδοση «ελευθέρας» στους κατοίκους των δήμων που αποκόβουν τα διόδια.
Αποκορύφωμα του ξεπουλήματος ήταν το γεγονός ότι το κράτος μέσω της ΕΓΝΑΤΙΑΣ Α.Ε. δεν μπόρεσε να προστατεύσει τα Τέμπη από τις κατολισθήσεις επειδή η εταιρεία που πήρε το δρόμο και έκανε την σήραγγα δεν ήθελε να την ακούσει κάνοντας του κεφαλιού της.
Και πολύ φοβόμαστε ότι θα φορτώσει στο Δημόσιο και τις πλάτες τις ζημιές από το κλείσιμο του δρόμου και την επανακατασκευή του.
Δυστυχώς η Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα και η σύμβαση παραχώρησης της Εθνικής Οδού εισηγήθηκε από την κυβέρνηση της Ν.Δ., και ψηφίστηκε από τους βουλευτές της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ αποτελώντας νόμο του κράτους.
Σήμερα όποια λύση και να δοθεί θα προβλέπει αποζημίωση της εταιρείας, είτε άμεσα είτε έμμεσα και σε κάθε περίπτωση η εταιρεία δεν θα βγει χαμένη τα δε βάρη θα πληρώσουν οι πολίτες μέσω του κρατικού Προϋπολογισμού. Το γεγονός αυτό δεν μπορεί να μειώσει την σημερινή αγωνιστικότητα του λαού της Πιερίας, μας υποχρεώνει όμως να προβλέπουμε τα αποτελέσματα των επιλογών μας γιατί τα λάθη πληρώνονται και πληρώνονται από τους πολίτες.
Από την άλλη αναδεικνύει την ανευθυνότητα από τη μεριά των κομμάτων που υπερψήφισαν την ΣΔΙΤ, την προχειρότητά τους αν όχι την σύμπραξή τους με το μεγάλο κεφάλαιο σε βάρος θεμελιωδών δικαιωμάτων των πολιτών.
Τέλος η πλήρης κατανόηση του προβλήματος, η ενεργή συμμετοχή των πολιτών η προστασία του δημοσίου χώρου αποτελεί και εγγύηση για το αποτέλεσμα του σημερινού αγώνα αλλά και για ένα καλύτερο αύριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου