Φίλοι του Περιβάλλοντος- Πιερία 2008
Δελτίο τύπου
29-7-2010
Ένας ακόμη κυκλικός κόμβος κατασκευάζεται αυτές τις μέρες στη συμβολή των οδών 7ης Μεραρχίας και Σβορώνου.
Το ερώτημα που βρίσκεται στα χείλη κάθε Κατερινιώτη είναι ένα μεγάλο «ΓΙΑΤΙ;».
Σε τι εξυπηρετεί αυτός ο κόμβος; Σε ποιο πρόβλημα θα δώσει λύση;
Γιατί αγνοείται η μελέτη του συστήματος κυκλοφορίας που εκπονήθηκε από τους συγκοινωνιολόγους του Α.Π.Θ. κατόπιν παραγγελίας του Δήμου Κατερίνης;
Στη μελέτη αυτή -που πλήρωσε ο Δήμος Κατερίνης- οι ειδικοί επιστήμονες προτείνουν στη συγκεκριμένη διασταύρωση να τοποθετηθούν φανάρια και να διορθωθεί η γεωμετρία των πεζοδρομίων.
Αντί αυτού, η Δημοτική Αρχή επιμένει ανεξήγητα, στην κατασκευή ενός ακόμα κυκλικού κόμβου. Προσμετρώντας ίσως τις αντιδράσεις των πολιτών, επέλεξε να αλλάξει τα αρχικά σχέδια που προέβλεπαν ένα κόμβο με μεγαλύτερη διάμετρο – οπότε θα έπρεπε να κοπούν και κάποια μεγάλα δέντρα του πάρκου- και να κατασκευάσει ένα μικρότερο κόμβο. Αναρωτιόμαστε αν τα δέντρα που θα βρεθούν ξαφνικά σύρριζα στο οδόστρωμα αποτελούν κίνδυνο για τους οδηγούς και αν τελικά θα θυσιαστούν για χάρη της οδικής ασφάλειας. Όλα αυτά δείχνουν αποφάσεις που παίρνονται βιαστικά και πρόχειρα, κάτι που δημιουργεί ερωτηματικά για τη λειτουργικότητα του έργου.
Πριν λίγο καιρό, στις 9 Ιουνίου, οι Φίλοι του Περιβάλλοντος, διοργανώσαμε μια ημερίδα για τη βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη, στην οποία κεντρικός ομιλητής ήταν ένας από τους συγκοινωνιολόγους που μετείχαν στην ερευνητική ομάδα που συνέταξε τη μελέτη που προαναφέραμε. Στην ερώτηση που του έγινε για τη δημιουργία κυκλικού κόμβου στο πάρκο, απάντησε πως δεν πρέπει να γίνει, πρώτον γιατί δε χρειάζεται και δεύτερον και πιο σημαντικό, γιατί η διεθνής πρακτική λέει ότι σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει επιφάνεια γης που χρησιμοποιείται από τους πεζούς, να αλλάζει χρήση και να αποδίδεται στα αυτοκίνητα.
Το πάρκο που αποτελούσε πάντα σημείο αναφοράς για την πόλη μας, σήμερα δέχεται μια μαχαιριά από την ίδια την Δημοτική Αρχή της. Για ιστορικούς και μόνο λόγους θα έπρεπε ο Δήμος Κατερίνης να δείξει μεγαλύτερο σεβασμό στο χώρο αυτό και να μην τον πληγώσει -εντελώς αναίτια- για χάρη των αυτοκινήτων.
Απορούμε με την επιμονή του Δήμου και αναρωτιόμαστε αν υπάρχουν κι άλλα σχέδια για την περιοχή που δεν τα γνωρίζουμε. Διαφορετικά κυκλικός κόμβος στη συγκεκριμένη διασταύρωση δεν δικαιολογείται – πόσο μάλλον όταν εισχωρεί στο πάρκο που με τις διάφορες επεμβάσεις που έχει υποστεί κατά καιρούς, έχει χάσει το 50% της αρχικής ιστορικής του έκτασης.
Δελτίο τύπου
29-7-2010
Ένας ακόμη κυκλικός κόμβος κατασκευάζεται αυτές τις μέρες στη συμβολή των οδών 7ης Μεραρχίας και Σβορώνου.
Το ερώτημα που βρίσκεται στα χείλη κάθε Κατερινιώτη είναι ένα μεγάλο «ΓΙΑΤΙ;».
Σε τι εξυπηρετεί αυτός ο κόμβος; Σε ποιο πρόβλημα θα δώσει λύση;
Γιατί αγνοείται η μελέτη του συστήματος κυκλοφορίας που εκπονήθηκε από τους συγκοινωνιολόγους του Α.Π.Θ. κατόπιν παραγγελίας του Δήμου Κατερίνης;
Στη μελέτη αυτή -που πλήρωσε ο Δήμος Κατερίνης- οι ειδικοί επιστήμονες προτείνουν στη συγκεκριμένη διασταύρωση να τοποθετηθούν φανάρια και να διορθωθεί η γεωμετρία των πεζοδρομίων.
Αντί αυτού, η Δημοτική Αρχή επιμένει ανεξήγητα, στην κατασκευή ενός ακόμα κυκλικού κόμβου. Προσμετρώντας ίσως τις αντιδράσεις των πολιτών, επέλεξε να αλλάξει τα αρχικά σχέδια που προέβλεπαν ένα κόμβο με μεγαλύτερη διάμετρο – οπότε θα έπρεπε να κοπούν και κάποια μεγάλα δέντρα του πάρκου- και να κατασκευάσει ένα μικρότερο κόμβο. Αναρωτιόμαστε αν τα δέντρα που θα βρεθούν ξαφνικά σύρριζα στο οδόστρωμα αποτελούν κίνδυνο για τους οδηγούς και αν τελικά θα θυσιαστούν για χάρη της οδικής ασφάλειας. Όλα αυτά δείχνουν αποφάσεις που παίρνονται βιαστικά και πρόχειρα, κάτι που δημιουργεί ερωτηματικά για τη λειτουργικότητα του έργου.
Πριν λίγο καιρό, στις 9 Ιουνίου, οι Φίλοι του Περιβάλλοντος, διοργανώσαμε μια ημερίδα για τη βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη, στην οποία κεντρικός ομιλητής ήταν ένας από τους συγκοινωνιολόγους που μετείχαν στην ερευνητική ομάδα που συνέταξε τη μελέτη που προαναφέραμε. Στην ερώτηση που του έγινε για τη δημιουργία κυκλικού κόμβου στο πάρκο, απάντησε πως δεν πρέπει να γίνει, πρώτον γιατί δε χρειάζεται και δεύτερον και πιο σημαντικό, γιατί η διεθνής πρακτική λέει ότι σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει επιφάνεια γης που χρησιμοποιείται από τους πεζούς, να αλλάζει χρήση και να αποδίδεται στα αυτοκίνητα.
Το πάρκο που αποτελούσε πάντα σημείο αναφοράς για την πόλη μας, σήμερα δέχεται μια μαχαιριά από την ίδια την Δημοτική Αρχή της. Για ιστορικούς και μόνο λόγους θα έπρεπε ο Δήμος Κατερίνης να δείξει μεγαλύτερο σεβασμό στο χώρο αυτό και να μην τον πληγώσει -εντελώς αναίτια- για χάρη των αυτοκινήτων.
Απορούμε με την επιμονή του Δήμου και αναρωτιόμαστε αν υπάρχουν κι άλλα σχέδια για την περιοχή που δεν τα γνωρίζουμε. Διαφορετικά κυκλικός κόμβος στη συγκεκριμένη διασταύρωση δεν δικαιολογείται – πόσο μάλλον όταν εισχωρεί στο πάρκο που με τις διάφορες επεμβάσεις που έχει υποστεί κατά καιρούς, έχει χάσει το 50% της αρχικής ιστορικής του έκτασης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου