Πέμπτη 20 Αυγούστου 2009

Συγκέντρωση ενημέρωσης των δικαιούχων της ΟΛΥΜΠΙΑΔΑΣ

Συγκέντρωση ενημέρωσης των δικαιούχων συγκάλεσε ο δήμαρχος Κορινού με την ιδιότητα του Προέδρου της ΟΛΥΜΠΙΑΔΑΣ την Κυριακή 9 Αυγούστου στις 11 το μεσημέρι στην αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ανακοίνωση στο τύπο στάλθηκε την Πέμπτη 6/8 ενώ τίποτε δεν ανακοινώθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο μία βδομάδα πριν.
Κατά την διαδικασία ο κ. Αβραμίδης απαγόρευσε την υποβολή ερωτήσεων θεωρώντας ότι ενημέρωση σημαίνει να μιλά ο ίδιος για ότι θεωρεί απαραίτητο, ότι οι δημότες πρέπει απλά να τον ακούν και αν έχουν ερωτήσεις να του τις υποβάλουν κατ ιδίαν στο γραφείο του, μη δεσμευόμενος έτσι δημόσια για τις απαντήσεις τις οποίες καλείται από τους δημότες να δώσει. Αποτέλεσμα ήταν να συγκεντρωθούν περί τα 80 άτομα, το προεδρείο να είναι σχεδόν κενό ενώ εκτός της επαναλαμβανόμενης ιστορικής αναδρομής τίποτε ουσιαστικό δεν είχε να δώσει η ενημέρωση του κ. Αβραμίδη.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε όλη την ομιλία του κ. Αβραμίδη όπως την έδωσε στις εφημερίδες.




Από το Γραφείο Τύπου του Δήμου Κορινού
Συμπληρώνονται 2,5 χρόνια από τότε που αναλάβαμε την
ευθύνη της διοίκησης του Δήμου μας και ταυτόχρονα τις τύχες των δημοτικών μας επιχειρήσεων.
Σήμερα είμαστε εδώ για να κάνουμε έναν απολογισμό αποκλειστικά και μόνο για τις ενέργειες και τις αποφάσεις που αφορούν την Ολυμπιάδα.
Για να ενημερωθείτε έγκυρα και επίσημα για τις εξελίξεις από τον πρόεδρο της επιχείρησης και όχι από όσα ανεύθυνα ξεστομίζονται από τον κάθε ένα σε επίπεδο καφενείου, ή τυπώνονται σε κίτρινα ή γκρι χαρτιά για τα οποία κάποιοι σύντομα θα κληθούν να λογοδοτήσουν ενώπιον της δικαιοσύνης.
Να ξεκαθαρίσω και να κάνω σαφές ότι σήμερα δεν θα γίνει αναφορά σε άλλα ζητήματα που αφορούν το Δήμο μας.
Να ξεκαθαρίσω από τώρα και να κάνω σαφές επίσης ότι δεν θα δοθεί ο λόγος στους δημότες γιατί εδώ ήρθαμε για να ενημερωθείτε για τις αποφάσεις της επιχείρησης, τις εξελίξεις και τον προγραμματισμό σε ότι αφορά στον παραλιακό οικισμό.
Σας ενημερώνω ότι από τον Σεπτέμβριο έως το τέλος του χρόνου κάθε Τρίτη από τις 10 το πρωί και έως τις 2 το μεσημέρι και κάθε Τετάρτη απόγευμα από τις 6 έως τις 8 για όσους εργάζονται τα πρωινά, θα είμαι στο δημαρχείο στη διάθεση όλων σας για την επίλυση προβλημάτων και διευκρίνιση τυχόν αποριών σας που αφορούν θέματα του οικισμού.
Θα ξεκινήσω λέγοντας για μια ακόμη φορά ότι για την Ολυμπιάδα δεν υπήρξε ποτέ αυτό που θα λέγαμε παράδοση παραλαβή.
Δεν υπήρξε από τον προκάτοχό μου ενημέρωση ούτε για τα άμεσα άλλα ούτε και για τα χρόνια προβλήματα της επιχείρησης.
Η επιχείρηση δεν είχε χώρο δικό της,το αρχείο της ήταν σκόρπιο από εδώ κι από εκεί δεν απασχολούσε κανέναν υπάλληλο και είχε πολλές ανοιχτές δικαστικές υποθέσεις.
Επίσης χρωστούσε στην εφορία περίπου 17.000 ευρώ και δεν είχε γίνει έλεγχος από ορκωτούς λογιστές τα τελευταία 8 χρόνια.
Βεβαίως υπήρχε και η κλήρωση που είχε πραγματοποιηθεί το 2006 σε δύο φάσεις. Τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο.
Από την κλήρωση αυτή προέκυψαν 1767 δικαιούχοι.
Μέσα στην κληρονομιά αυτή είχαμε και την άρνηση του υποθηκοφυλακείου Κατερίνης για την μεταγραφή των οικοπέδων λίγες μέρες πριν από τις εκλογές του 2006.
Την δικαστική εκκρεμότητα των ασφαλιστικών μέτρων.
Την δικαστική εκκρεμότητα για την χρηματική απαίτηση του μελετητή Νικάκη Πέτρου ύψους 260.000 ευρώ ο οποίος είχε συντάξει την πολεοδομική μελέτη του οικισμού.
Την δικαστική εκκρεμότητα για την χρηματική απαίτηση της εταιρίας ΦΕΙΔΙΑΣ ΑΤΕΒΕ για την κατασκευή του αγωγού ύδρευσης του οικισμού ύψους 370.000 ευρώ.
Την δικαστική εκκρεμότητα στο ΣΤΕ με την εταιρία ΦΕΙΔΙΑΣ ΑΤΕΒΕ για την ακύρωση της σύμβασης των έργων υποδομής ύψους 6 δις δραχμών 2 εκατ ευρώ περίπου που υπογράφηκε στις 29-12-2008 από την τότε διοίκηση της κοινότητας Κορινού.
Την δικαστική εκκρεμότητα με την προσημείωση της EUROBANK για την υπόθεση των δανείων με χρηματική απαίτηση της τράπεζας 850.000 ευρώ περίπου πλέον των τόκων.
Στο ταμείο της η επιχείρηση είχε στις 31-12-2006 312.000 ευρώ περίπου, χρήματα που είχαν περισσέψει από τις 450.000 ευρώ περίπου που εισπράχθηκαν από τις προκαταβολές των 250 ευρώ πριν την κλήρωση.
Όλα όσα προανέφερα λοιπόν ήταν η προίκα που παραλάβαμε στην Ολυμπιάδα.
Μια «προίκα» που φαντάζομαι ότι όλοι καταλαβαίνεται πόσο δύσκολη ήταν η διαχείριση της.
Στόχος μας ως δημοτική αρχή, από τη στιγμή που αναλάβαμε καθήκοντα, ήταν αρχικά να ξεκινήσει η υπογραφή των οριστικών συμβολαίων μεταβίβασης των οικοπέδων με τους δικαιούχους δημότες ,
να βγάλουμε από τη στασιμότητα τη δημοτική επιχείρηση και να προχωρήσουμε άμεσα στην υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου.
Για να φτάσουμε όμως σε αυτούς τους στόχους έπρεπε να ξεπεράσουμε εμπόδια τα οποία πολλές φορές φαίνονταν ανυπέρβλητα.Δουλέψαμε σκληρά και μεθοδικά και φτάσαμε στο σημείο στις 22 Απριλίου της περσινής χρονιάς δηλαδή 16 μήνες αφότου αναλάβαμε τη διοίκηση του δήμου
να υπογράψουμε το πρώτο οριστικό συμβόλαιο μεταβίβασης οικοπέδου σε δικαιούχο.
Τι προηγήθηκε μέχρι να φτάσουμε εκεί.
Οργανώσαμε την επιχείρηση, η οποία απέκτησε δικά της γραφεία, εξοπλισμό και 3 άτομα προσωπικό, όλα επιδοτούμενα.
Έγινε έλεγχος των οικονομικών της επιχείρησης από το σώμα των ορκωτών λογιστών, Διορθώθηκαν παλαιότερες αποφάσεις και δημοσιεύτηκαν νέα ΦΕΚ Καθορίστηκε δίκαια το τίμημα των οικοπέδων για τα έργα υποδομής, Καθορίστηκε η εξόφληση του τιμήματος με ευκολίες στην καταβολή του για τους δικαιούχους, Εγκρίθηκαν με απόφαση του Δ.Σ. οι μελέτες της τυπολογίας των κατοικιών, διαδικασία απαραίτητη για την έκδοση των οικοδομικών αδειών, όπως ορίζει το σχετικό προεδρικό διάταγμα.
Εξοφλήθηκαν όλες οι οφειλές της επιχείρησης προς την εφορία. Υπογράφηκαν 86 συμβόλαια καθέτων ιδιοκτησιών που ήταν απαραίτητα για την σύνταξη των συμβολαίων που θα επακολουθούσαν.
Αφού άρχισε η υπογραφή των συμβολαίων παρουσιάστηκε μπροστά μας το πρόβλημα του υποχρεωτικού μετασχηματισμού της επιχείρησης σε Α.Ε. σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο ν. 3463 που ψηφίστηκε το 2006 και καθορίζει την λειτουργία των Δήμων και των δημοτικών επιχειρήσεων.
Το γεγονός αυτό ασκούσε πίεση και στην επιχείρηση και στους δικαιούχους για να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση των οικοπέδων μέχρι τα τέλη του 2008.
Μάλιστα θα θυμάστε ότι σας έστειλα και σχετική επιστολή προκειμένου να επισπεύσετε τις διαδικασίες υπογραφής των συμβολαίων.
Το πρόβλημα ήταν μεγάλο γιατί η μεν επιχείρηση πιεζόταν χρονικά και διαφαίνονταν ότι δεν επαρκεί ο χρόνος, οι δε δικαιούχοι γιατί έπρεπε να εξασφαλίσουν σε στενά χρονικά περιθώρια τα χρήματα που χρειαζόταν για τα έξοδα υπογραφής των συμβολαίων.
Για το θέμα αυτό είναι γνωστό ότι επισκέφθηκα επανειλημμένα το ΥΠΕΣ και μόνος μου και με πολιτειακούς παράγοντες του Νομού άλλα και με τους συνεργάτες της Ολυμπιάδας τον νομικό σύμβουλο και τον οικονομολόγο της.
Το τελικό αποτέλεσμα μας δικαίωσε προς απογοήτευση όλων εκείνων που χλεύαζαν αυτές τις προσπάθειες.
Έτσι λοιπόν στο συνέδριο της ΚΕΔΚΕ που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη από τις 26-28 Νοεμβρίου του 2008 ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Παυλόπουλος ανακοίνωσε επίσημα την παράταση του μετασχηματισμού των δημοτικών επιχειρήσεων για ένα χρόνο δίνοντας λύση στο πρόβλημα.
Στο μεταξύ τα προβλήματα μας δεν σταμάτησαν και οι χρηματικές απαιτήσεις των τρίτων έναντι της Ολυμπιάδας έγιναν πλέον φορτικές.
Ο κ. Νικάκης μας κοινοποίησε τελεσίδικη απόφαση και διαταγή πληρωμής απαιτώντας το συνολικό ποσό των 260.000 ευρώ τον Μάιο του 2008, ενώ η επιχείρηση μόλις είχε αρχίσει να έχει έσοδα λόγω της υπογραφής των συμβολαίων.
Ακολούθησε διαπραγμάτευση και διακανονισμός που εγκρίθηκε ομόφωνα από το ΔΣ της επιχείρησης και συμφωνήθηκε τελικά να λάβει το ποσό των 190.000 ευρώ αντί του ποσού των 260.000 ευρώ,
Με τον εξής τρόπο 60.000 ευρώ ως προκαταβολή και 130.000 ευρώ σε 13 άτοκες δόσεις των 10.000 ευρώ αρχής γενομένης από τις 30 Ιουνίου του 2008.
Τον Ιούνιο του 2009 ο κ. Νικάκης εξοφλήθηκε ολοσχερώς.
Το όφελος που προέκυψε για την Ολυμπιάδα από αυτή την επιτυχή διαπραγμάτευση ανέρχεται στο ποσό των 70.000 ευρώ.
Και επειδή κάποιοι διερρήγνυαν τα ιμάτια τους ισχυριζόμενοι ότι πλήρωσαν τον κ. Νικάκη σας θυμίζω εκείνη την συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου,

που έγινε παρουσία πλήθους κόσμου, όπου ήρθε ο ίδιος εδώ κατόπιν δικής μου πρόσκλησης και μας εμφάνισε τις πρωτότυπες επιταγές τις οποίες φυσικά είχε στην κατοχή του τότε.
Μιλώ για αυτές τις επιταγές τις οποίες παρέλαβα προσωπικά ο ίδιος μαζί με τον νομικό σύμβουλο της επιχείρησης από την δικηγόρο του κ. Νικάκη στην Αθήνα στις 30 Ιουνίου οπότε και καταβάλαμε την τελευταία δόση.
Ακολούθησε η εταιρεία ΦΕΙΔΙΑΣ ΑΤΕΒΕ, η οποία προέβη σε κατάσχεση έκτασης 41 περίπου στρεμμάτων ιδιοκτησίας της Ολυμπιάδας, έκτασης που βέβαια είναι άλλη από αυτή των οικοπέδων,
απαιτώντας την καταβολή ποσού 370.000 ευρώ για κεφάλαιο και τόκους υπερημερίας έχοντας και αυτή τελεσίδικη δικαστική απόφαση.
Η επιχείρηση άσκησε ένδικα μέσα για να αποφύγει τον πλειστηριασμό και αφού υποχρεώθηκε από το δικαστήριο κατέβαλε το ποσό των 89.000 ευρώ.
Ακολούθησε διαπραγμάτευση και διακανονισμός με την εταιρεία ΦΕΙΔΙΑΣ ΑΤΕΒΕ και συμφωνήθηκε τελικά να λάβει αυτή επιπλέον και το ποσό των 111.000 ευρώ προς πλήρη και ολοσχερή εξόφληση της συνολικής της απαίτησης.
Η συμφωνία εγκρίθηκε ομόφωνα από το ΔΣ της Ολυμπιάδας και η εταιρία ΦΕΙΔΙΑΣ ΑΤΕΒΕ εξοφλήθηκε με την καταβολή συνολικού ποσού 200.000 ευρώ αντί 370.000 ευρώ που ήταν η συνολικά επιδικασθείσα απαίτηση.
Το όφελος που προέκυψε έτσι για την Ολυμπιάδα από την επιτυχή αυτή διαπραγμάτευση ανήλθε στο ποσό των 170.000 ευρώ.
Και αν προσθέσουμε και το ποσό των 70.000 ευρώ από τον διακανονισμό της υπόθεσης Νικάκη έχουμε συνολικό οικονομικό όφελος για την επιχείρηση από τις δύο αυτές υποθέσεις 240.000 ευρώ.
Και ταυτόχρονα οριστική λύση αυτών των δύο προβλημάτων.
Ας μας πουν λοιπόν οι Κασσάνδρες που μιλούν για κακοδιαχείριση στα οικονομικά της επιχείρησης, τι καλύτερο από αυτό θα μπορούσε να γίνει,
όταν μάλιστα οι αντίπαλοι μας βρίσκονταν σε θέση ισχύος έχοντας στα χέρια τους τελεσίδικες εκτελεστές δικαστικές αποφάσεις.
Να ξεκαθαρίσω κάτι μία και καλή.
Εμείς βρεθήκαμε ενώπιον τετελεσμένων γεγονότων.
Οι απαιτήσεις του Νικάκη και του Φειδία όταν αναλάβαμε την διοίκηση του δήμου ήταν ήδη τελεσίδικες και άμεσα εκτελεστές.
Έπρεπε να εξοφληθούν διότι υπήρχε κίνδυνος κατασχέσεων της περιουσίας της Ολυμπιάδας, δηλαδή της περιουσίας σας.
Αν κάποιοι πρώην δημοτικοί άρχοντες,
που είχαν την ευθύνη του χειρισμού των δικαστικών υποθέσεων και της υπεράσπισης της επιχείρησης κατά τη διάρκεια της θητείας τους στα δικαστήρια που έγιναν,
έλεγαν, και εξακολουθούν ίσως να λένε ότι οι Νικάκης και Φειδίας είχαν πληρωθεί και δεν έπρεπε να ξαναπληρωθούν,
θα έπρεπε αυτό, αν είχε συμβεί, να φροντίσουν να είναι σε θέση να το αποδείξουν ανά πάσα στιγμή,
τόσο με έγγραφα και με μάρτυρες ενώπιον της δικαιοσύνης στα δικαστήρια που έγιναν,
όσο και με την ύπαρξη αποδείξεων στα αρχεία της επιχείρησης, από τα οποία τέτοια εξόφληση δεν προκύπτει όπως και οι ορκωτοί λογιστές διαπίστωσαν.
Θα θυμάστε όλοι σας ότι τον Δεκέμβριο του 1996 λίγες μέρες πριν η διοίκηση Βουνίσιου παραδώσει στη διοίκηση Δημητρίου υπογράφηκε μια σύμβαση περίπου 6 δις δραχμών με την εταιρία ΦΕΙΔΙΑΣ ΑΤΕΒΕ.
Η υπόθεση της σύμβασης των έργων υποδομής με την εταιρεία ΦΕΙΔΙΑΣ ΑΤΕΒΕ εκδικάστηκε στο συμβούλιο της Επικρατείας τον Μάρτιο του 2008 και κερδίσαμε.
Η σύμβαση αυτή ακυρώθηκε.
Τέλος αναμένεται η εκδίκαση των αγωγών που έχουν καταθέσει εναντίον της επιχείρησης αυτοί που είχαν συντάξει προσύμφωνα ή εκχωρητήρια κατά το έτος 1998. Δεσμεύομαι ότι θα προχωρήσουμε σε υπογραφή οριστικών συμβολαίων με τους δικαιούχους αυτούς άμεσα,
εφόσον η δικαιοσύνη τους δικαιώσει.
Θα έφτασε σίγουρα στα αυτιά σας μια απόφαση του Δ.Σ της επιχείρησης με την οποία ανατέθηκε ο έλεγχος όλων των αιτήσεων και των δικαιολογητικών της κλήρωσης σε ομάδα νομικών.
Ας μιλήσουμε γι αυτό για να το ξεκαθαρίσουμε μια και καλή.
Η απόφαση αυτή δεν λήφθηκε αυτόβουλα.
Μετά από καταγγελία κάποιου που δεν αναγνωρίστηκε δικαιούχος του κ. Κατόγλου το σώμα ελεγκτών δημόσιας διοίκησης έκανε δειγματοληπτικό έλεγχο στις αιτήσεις.
Διαπιστώθηκε ότι ένας ή δύο δημότες δεν έπρεπε να κριθούν δικαιούχοι.
Μετά από αυτό και την κοινοποίηση του πορίσματος στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μας δόθηκε εντολή από τον περιφερειάρχη κ. Τσίοτρα να προβούμε σε πλήρη έλεγχο όλων των αιτήσεων των δικαιούχων.
Και αυτό πράττουμε.
Τα αποτελέσματα του ελέγχου θα ανακοινωθούν σε συνεδρίαση της Ολυμπιάδας όταν ολοκληρωθεί ο έλεγχος οπότε και θα λήξει το θέμα αυτό.
Τέλος θα πρέπει να σας πω ότι αυτή τη στιγμή η επιχείρηση ελέγχεται και πάλι από το σώμα ελεγκτών δημόσιας διοίκησης σε ότι έχει να κάνει με τις κληρώσεις του 2006.
Φίλες και φίλοι
Παραλάβαμε μια επιχείρηση σε δεινή θέση,
με κακό παρελθόν,
με έλλειψη εμπιστοσύνης από τους δημότες,
που οι εκάστοτε διοικούντες χρησιμοποιούσαν για να αποσπάσουν προεκλογικά οφέλη και να επιτύχουν μικροπολιτικούς και ιδιοτελείς σκοπούς.
Που κανείς (εκτός από εμάς) δεν πίστευε ότι θα ξεπεράσει τα προβλήματα της, θα ορθοποδήσει και θα είναι σε θέση να πραγματώσει επιτέλους τους σκοπούς για τους οποίους ιδρύθηκε.
Την μετατρέψαμε σε μία επιχείρηση πλήρως οργανωμένη, δυναμική και αξιόπιστη,
σε μια επιχείρηση οικονομικά εύρωστη,
που κερδίζει όσες μάχες δίνει,
που διοικείται με διαφάνεια,
που δεν χρωστάει σε κανέναν,
που δεν κινδυνεύει από κανέναν,
που χαίρει της εμπιστοσύνης των δικαιούχων, των δημοτών άλλα και των επενδυτών από όλη την Ελλάδα.
Που διαπραγματεύεται από θέση ισχύος τα οικονομικά της στοιχεία με τις τράπεζες.
Μια επιχείρηση που τελικά θα κάνει το όνειρο δεκαετιών των Κορινιωτών πραγματικότητα.
Και για να συμβεί βέβαια αυτό το επόμενο βήμα είναι η κατασκευή των έργων υποδομής.
Όπως όλοι καλά γνωρίζετε για να εκτελεστούν σωστά έργα απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εκπόνηση σωστών μελετών.
Τώρα, ως προς τις μελέτες για τις οποίες μεγάλη παραφιλολογία υπάρχει τον τελευταίο καιρό, θέλω με κάθε ειλικρίνεια να σας κάνω γνωστά τα εξής γεγονότα.
Όταν χάρη σε εσάς τα οικονομικά της επιχείρησης το επέτρεψαν, ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε με το θέμα των μελετών των έργων υποδομής.
Ανατρέξαμε στο αρχείο της επιχείρησης για να δούμε τι υπάρχει.
Βρήκαμε την πολεοδομική μελέτη του οικισμού που είχε συνταχθεί από τον κ. Νικάκη,
μια μελέτη αποχέτευσης που είχε συνταχθεί από τον κ. Αντζουλάτο και η οποία αρχικώς φαινόταν ότι έχριζε απλά επικαιροποίησης,
κάποια αποσπασματικά σχέδια της μελέτης οδοποιίας
που είχε ανατεθεί στους κ.κ. Δημητρακόπουλο και Ζώη.
Και απολύτως τίποτα που να αφορά την μελέτη του δικτύου ύδρευσης του οικισμού.Ζήτησα από τον τεχνικό σύμβουλο της επιχείρησης να αξιολογήσει την δυνατότητα εφαρμογής της μελέτης αποχέτευσης σήμερα με δεδομένη την παρέλευση 12 ετών από την σύνταξή της σε σχέση με τα νέα τεχνολογικά δεδομένα.
Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση που έλαβα σε απάντηση του ερωτήματός μου, η μελέτη αυτή είναι ανεφάρμοστη λόγω των ειδικών γεωλογικών συνθηκών της περιοχής άλλα και της εξαιρετικά μεγάλης δαπάνης κατασκευής της που την καθιστά απαγορευτική για τα οικονομικά δεδομένα της επιχείρησης.
Αναζήτησα τους μελετητές στους οποίους είχε ανατεθεί η σύνταξη της μελέτης οδοποιίας κ.κ Δημητρακόπουλο και Ζώη.
Συνάντησα ο ίδιος τον πρώτο από αυτούς στο κοινό τους γραφείο στην Αθήνα και μετά την προφορική ενημέρωση τους ζήτησα εγγράφως να μου γνωστοποιήσουν το αν έχουν ολοκληρώσει ή όχι την εν λόγω μελέτη.
Εγγράφως μου απάντησαν
Πρώτον ότι είχαν αναλάβει τη σύνταξη της μελέτης οδοποιίας με σύμβαση που είχε υπογραφεί μεταξύ της επιχείρησης και αυτών τον Δεκέμβριο του έτους 1996 έναντι του ποσού των 94.400.000 δραχμών δηλαδή σε ευρώ 277.000
Δεύτερον ότι είχαν εισπράξει από την επιχείρηση το 1/5 της συνολικής τους αμοιβής γιατί είχαν ολοκληρώσει σε ανάλογο βαθμό και την μελέτη.
Και τρίτο και σπουδαιότερο ότι η όλη μελέτη θα πρέπει να γίνει με βάση το ισχύον σήμερα εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο το οποίο βεβαίως ουδεμία σχέση έχει με αυτό που αυτοί κλήθηκαν να μελετήσουν κατά το έτος 1996.
Άρα επί της ουσίας μελέτη οδοποιίας δεν υπάρχει, και τα ελάχιστα σχέδια που έχουμε στα χέρια μας είναι για πέταμα.
Έτσι οδηγηθήκαμε συνολικά στο συμπέρασμα ότι χρειαζόμαστε 3 νέες μελέτες.
Αυτές της οδοποιίας, της ύδρευσης και της αποχέτευσης.
Μετά από αυτά αναζητήσαμε την νόμιμη οδό για την σύνταξη των μελετών.
Διαπιστώσαμε ότι δεν είναι άλλη από αυτήν που ορίζεται στις διατάξεις του ν. 3316/2005.
Ο νόμος αυτός ορίζει τις διαδικασίες και τον τρόπο δημοπράτησης των μελετών όταν αυτές εκπονούνται για λογαριασμό του δημοσίου, των δήμων και των δημοτικών επιχειρήσεων κάθε νομικής μορφής.
Ορίζει με σαφήνεια και πέραν κάθε αμφισβήτησης ότι από τη στιγμή που η προεκτίμηση της μελέτης υπερβαίνει το 30% του πτυχίου Α τάξης είναι υποχρεωτικό να γίνει δημοπράτηση της μελέτης.
Η προεκτίμηση της αμοιβής αυτών των μελετών έχει ως εξής
Για την μελέτη οδοποιίας 205000 ευρώ
Για την μελέτη ύδρευσης 120000 ευρώ
Για την μελέτη αποχέτευσης 84000 ευρώ
Και αυτό ισχύει και για τις 3 μελέτες που πρέπει να εκπονηθούν για λογαριασμό της Ολυμπιάδας.
Όποιος έχει αντίθετη άποψη ας βγει να το πει δημόσια.
Όταν λοιπόν το τοπίο ξεκαθάρισε απέστειλα το σύνολο των εγγράφων και σχεδίων που βρίσκονταν στο αρχείο της επιχείρησης στην ΤΥΔΚ υποβάλλοντας ταυτόχρονα το ερώτημα για το εάν θα μπορούσαμε να δημοπρατήσουμε τα έργα με τα υπάρχοντα στοιχεία.
Δυστυχώς η ΤΥΔΚ δήλωσε ότι στερείται αρμοδιότητας και έτσι θεώρησα σκόπιμο να συγκαλέσω μία σύσκεψη στις 6-5-2009 στην οποία εκτός από τα μέλη του Δ.Σ της Ολυμπιάδας κλήθηκαν εκπρόσωποι όλων των συνδυασμών καθώς και οι ανεξάρτητοι δημοτικοί σύμβουλοι,
Από όλους ζήτησα να προσκομίσουν οποιοδήποτε πρόσθετο στοιχείο θα βοηθούσε τον σκοπό της συνάντησης εξαντλώντας όλα τα περιθώρια να υπάρχει κάποιο στοιχείο που δεν είναι σε γνώση μας.
Ουδείς εκ των παρόντων προσκόμισε το παραμικρό.


Μετά από αυτό λοιπόν συγκλήθηκε το ΔΣ της επιχείρησης στις 9-6-2009 με ένα εκ των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης «Καθορισμός όρων διαγωνισμού για την σύνταξη μελετών»
Σε εκείνη τη συνεδρίαση ο σύμβουλος κ. Παπαδόπουλος κατέθεσε στο προεδρείο 3 προσφορές υπογεγραμμένες από 2 μηχανικούς οι οποίοι αναλάμβαναν σύμφωνα με τις επιστολές τους την επικαιροποίηση των μελετών έναντι του ποσού των 10.000 ευρώ την κάθε μία.
Μετά την εξέλιξη αυτή ζήτησα να αναβληθεί το θέμα και κάλεσα εγγράφως τους 2 μελετητές κ. Χατζηκωνσταντίνου και Βασιλειάδη να παρευρεθούν στην επόμενη συνεδρίαση η οποία ορίστηκε για τις 15-6-2009.
Έτσι συνήλθε το ΔΣ της επιχείρησης στις 15-6-2009 με ένα εκ των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης «Καθορισμός όρων διαγωνισμού για την σύνταξη μελετών»
Στην συνεδρίαση προσήλθε μόνο ο κ. Χατζηκωνσταντίνου προς υπεράσπιση της προσφοράς του.
Αυτός ανέφερε πως η σύνταξη των άνω μελετών μπορεί να ολοκληρωθεί στο βαθμό δημοπράτησης του έργου έναντι του ποσού των 10.000,00 ευρώ πλέον του Φ.Π.Α. η κάθε μία, έτσι το Δ.Σ. αποφάσισε κατά πλειοψηφία:
Α. Την ανάθεση της εκπόνησης των μελετών ύδρευσης, αποχέτευσης και οδοποιίας στον κ. Δημητριο Χατζηκωνσταντίνου έναντι του ποσού των 10.000,00 ευρώ για την κάθε μία πλέον του Φ.Π.Α. και την ολοκλήρωση αυτών εντός 6 μηνών
και Β. Την ταυτόχρονη έναρξη της διαδικασίας δημοπράτησης της εκπόνησης των μελετών ύδρευσης, αποχέτευσης και οδοποιίας σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο Ν. 3316/2005.
Τέλος αποφασίστηκε ότι η διαδικασία δημοπράτησης θα σταματούσε ακαριαία εφ’ όσον ο ανωτέρω πολιτικός μηχανικός ολοκλήρωνε εντός του εξαμήνου την σύνταξη των μελετών.
Η απόφαση έλαβε αριθμό 32/2009 και την ανωτέρω μορφή διότι από εμάς έπρεπε να εξασφαλιστεί η αποφυγή οποιασδήποτε καθυστέρησης σε περίπτωση που ο ανωτέρω μελετητής δεν θα ολοκλήρωνε το έργο που του ανατέθηκε εντός της προθεσμίας που του τάχθηκε, αυτής των 6 μηνών.
Σε συνέχεια της απόφασης και σε εκτέλεση αυτής απεστάλησαν στον άνω μελετητή τα σχετικά συμφωνητικά προς υπογραφή αλλά αυτός με επιστολή του στις 8-7-2009 την τελευταία ημέρα της δεκαήμερης προθεσμίας,γνωστοποίησε στην επιχείρηση ότι δεν έχει το ανάλογο πτυχίο για την σύνταξη των μελετών ύδρευσης και αποχέτευσης ενώ ήταν παρών στη συνεδρίαση που του ανατέθηκαν οι ανωτέρω μελέτες. και έτσι θα μπορούσε να προβεί στην σύνταξη της μελέτης οδοποιίας και μόνο και μας καλούσε να διορθώσουμε την σχετική απόφαση ώστε συντάκτης των μελετητών της ύδρευσης και αποχέτευσης να ορισθεί κάποιος κ. Βασιλειάδης,τον οποίο βέβαια εμείς ουδέποτε είδαμε σε συνεδρίαση του Δ.Σ. της επιχείρησης αλλά και ούτε εκδηλωμένη δια της παρουσίας του την πρόθεσή του για τη ανάληψη των δύο αυτών μελετών είχαμε μετά την αποστολή των συμφωνητικών στον κ. Χατζηκωνσταντίνου,
αλλά κυρίως δεν είχε ληφθεί απόφαση της επιχείρησης για την ανάθεση της σύνταξης των μελετών ύδρευσης και αποχέτευσης στον κ. Βασιλειάδη και ως εκ τούτου δεν θα μπορούσε να υπογραφεί κανένα συμφωνητικό μ’ αυτόν.
Μετά την ανωτέρω εξέλιξη αλλά και την προσεκτικότερη μελέτη των διατάξεων του ν. 3316/2005 κλήθηκε και πάλι σε συνεδρίαση το Δ.Σ. της επιχείρησης την 23-07-2009.
Ένα από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης ήταν και η ανάκληση της ως άνω αριθ. 32/2009 απόφασης.
Στην συνεδρίαση αυτή μετά από πολλές αντιπαραθέσεις το Δ.Σ. της επιχείρησης αποφάσισε κατά πλειοψηφία την ανάκληση της αριθ. 32/2009 και την εκπόνηση των μελετών ύδρευσης, αποχέτευσης και οδοποιίας με διαγωνισμό σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία δηλαδή σύμφωνα με τον ν. 3316/2005.
Η απόφαση αυτή έλαβε αριθμό 35/2009. Η λήψη της απόφασης και η ταυτόχρονη ανάκληση της αριθ. 32/2009 απόφασης ήταν επιβεβλημένη.

Οι διατάξεις του ν. 3316/2009 δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνείας, καθ’ όσον απαγορεύουν ρητά την με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, πλην της δημοπρασίας, ανάθεση εκπόνησης μελετών από δημοτικές επιχειρήσεις, οποιαδήποτε νομικής μορφής.
Αυτά ορίζει ο νόμος και το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν πρόκειται να παρανομήσουμε.
Θέλω να κάνω σαφές προς κάθε κατεύθυνση το εξής.
Δεν υπάρχει θέμα επιλογής ανάμεσα σε φθηνές και ακριβές μελέτες.
Για να αρχίσουν επιτέλους τα έργα υποδομής του οικισμού μοναδική, επιβεβλημένη, νόμιμη και ξεκάθαρη επιλογή είναι η δημοπράτηση των μελετών σύμφωνα με τον 3316/2005.
Και αυτό θα πράξουμε.
Όποιος ισχυρίζεται το αντίθετο προσπαθεί να εξαπατήσει τον κόσμο διαστρεβλώνοντας την αλήθεια που πολύ καλά γνωρίζει, με στόχο να αποκομίσει μικροπολιτικά οφέλη και να αφήσει γκρίζες σκιές και ψευδεπίγραφες υπόνοιες για κακοδιαχείριση.
Είμαι πλέον πεπεισμένος ότι όλες αυτές οι ενέργειες των δήθεν φθηνών προσφορών είχαν ως μοναδικό σκοπό την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη καθυστέρηση της εκπόνησης των μελετών και κατ επέκταση των έργων υποδομής.
Οι εμπνευστές αυτών των σχεδίων είναι υπόλογοι ενώπιον σας.
Είμαι αποφασισμένος να υπερασπιστώ τα συμφέροντα των δικαιούχων και της επιχείρησης με κάθε τρόπο.
Αυτοί που βλέπουν σκάνδαλα γύρω τους θα κληθούν να λογοδοτήσουν στη δικαιοσύνη άλλα κυρίως στη συνείδηση όλων σας.
Θεώρησα σκόπιμο να αφήσω για το τέλος την ανακοίνωση μιας ευχάριστης είδησης.
Υπόθεση EUROBANK
η Ολυμπιάδα άσκησε έφεση προκειμένου να τελεσιδικήσει η υπόθεση με δεδομένο ότι πρωτόδικα η επιχείρηση δικαιώθηκε και να γίνει άρση της προσημείωσης.
Η υπόθεση αυτή εκδικάστηκε τον Φεβρουάριο του 2009 και έχει τελεσιδικήσει υπέρ της Ολυμπιάδας.
Μένει το τυπικό μέρος της άρσης της προσημείωσης μόλις γραφτεί η απόφαση και έρθει στα χέρια μας.
Εδώ βεβαίως μιλάμε για μια τεράστια επιτυχία φεύγει οριστικά ο βραχνάς της προσημείωσης της έκτασης από την τράπεζα EUROBANK και θα μου επιτρέψετε στο σημείο αυτό να συγχαρώ τους δύο νομικούς μας που χειρίστηκαν την υπόθεση τον κ. Μπαλάτο και τον κ. Μπαλκίζα.
Αξίζει νομίζω να σας πω ότι ο κ. Μπαλάτος είναι ο δικηγόρος που συνεργάζεται η επιχείρηση από τότε που ανέλαβε η δική μου διοίκηση ενώ ο κ. Μπαλκίζας ήταν ένας από τους δικηγόρους της προηγούμενης διοίκησης.
Έκρινα σκόπιμο να υπάρξει αυτή η συνεργασία και το αποτέλεσμα μας δικαίωσε απόλυτα.
Γιατί αγαπητοί μου φίλοι μπροστά στο κοινό συμφέρον δεν χωράνε μικροψυχίες και προσωπικές λογικές.
Κλείνοντας την σημερινή ενημέρωση θέλω να σας διαβεβαιώσω για τα εξής.
Να είστε σίγουροι ότι όσο περνάει από το χέρι μου δεν θα επιτρέψω σε κανέναν να μπει εμπόδιο στην υλοποίηση του οικισμού.
Το ποτάμι ξεκίνησε και δεν γυρίζει πίσω.
Η Ολυμπιάδα θα τραβήξει τον δρόμο της και ο οικισμός θα τελειώσει.
Θα είναι ένας οικισμός πρότυπο
Ένας οικισμός κόσμημα,
Ένας οικισμός που θα αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση
Που θα αποτελέσει πόλο έλξης επενδυτών και τουριστών και θα αλλάξει τον τουριστικό χάρτη της Πιερίας.
Και όλα αυτά με απόλυτη διαφάνεια
Με πλήρη ενημέρωση
Και τέλος με σεβασμό και στο τελευταίο ακόμη ευρώ των δημοτών.Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας και σας υπενθυμίζω ότι από τον Σεπτέμβριο και έως το τέλος του χρόνου κάθε Τρίτη από τις 10 το πρωί και έως τις 2 το μεσημέρι και κάθε Τετάρτη απόγευμα από τις 6 έως τις 8 για όσους εργάζονται τα πρωινά, θα είμαι στο δημαρχείο στη διάθεση όλων σας για την επίλυση προβλημάτων και διευκρίνιση τυχόν αποριών σας που αφορούν θέματα του οικισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου