Πανελλαδικές διαστάσεις παίρνει πλέον το πρόβλημα των διοδίων. Με δρομολογημένες αυξήσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση, με νέα μετωπικά διόδια στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας αλλά και με παράπλευρα διόδια στις καθέτους της Εθνικής. Μετά τις κινητοποιήσεις των πολιτών και την άρνησή τους να καταβάλλουν διόδια στις ιδιωτικές εταιρείες στις οποίες έχουν παραχωρηθεί οι Αυτοκινητόδρομοι, το θέμα απασχολεί πλέον και την νέα κυβέρνηση και τίθεται το ζήτημα της επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων ή της μείωσης του ποσοστού των εσόδων του Δημοσίου από τα διόδια.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις των υπευθύνων ποσοστό 75% του ύψους των διοδίων αποτελεί έσοδο του κράτους με το πρόσχημα της κατασκευής νέων δρόμων.
Ουσιαστικά τα διόδια μετατρέπονται σε ένα μεγάλο χαράτσι σε όσους κινούνται στην Εθνική Οδό επειδή το κράτος μειώνοντας συνέχεια τους φόρους στις επιχειρήσεις, στο μεγάλο κεφάλαιο και στα μεγάλα εισοδήματα, ανεχόμενο ή διευκολύνοντας την φοροδιαφυγή, δεν έχει χρήματα για να κάνει τους δρόμους με πιστώσεις από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και πουλώντας τους δρόμους στις ιδιωτικές εταιρείες χαρατσώνει δυσανάλογα τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων.
Η λύση είναι να καταργηθούν οι συμβάσεις ΣΔΙΤ, να απελευθερωθούν οι αυτοκινητόδρομοι, να μην γίνουν νέα διόδια εφόσον τουλάχιστον υπάρχουν άλλα κοντινά, να μην γίνουν παράπλευρα διόδια, να μειωθούν τα διόδια στο κόστος συντήρησης και λειτουργίας του οδικού δικτύου της ευρύτερης περιοχής, να γίνονται οι δρόμοι με δημόσιες δαπάνες και να αναζητηθούν τα χρήματα από την άμεση φορολογία και από αυτούς που τα έχουν. Μην ξεχνάμε ότι το αυτοκίνητο με τα τέλη και το φόρο στα καύσιμα καλύπτει ένα μεγάλο μέρος των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού.
Στα δικά μας, η συνέχιση των έργων κατασκευής των διοδίων στο Αιγίνιο προκάλεσε την άμεση αντίδραση της Επιτροπής Αγώνα που ζητά την κατάργησή τους, ενώ παρέμβαση έκανε και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Θανάσης Παπαγεωργίου, την οποία δημοσιεύουμε παρακάτω.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου